בחמש השנים האחרונות בולטת תופעת הבלוגים, ז'אנר הבלוגים צבר פופולאריות ונתן כוח לגולשים/נמנעים ואף גם אפשר להם להפוך למוענים יוצרי תוכן.
- ישנם היבטים שונים של בלוגים-בלוגים כקהילה וירטואלית או בלוגים כז'אנר.
- גופים מסחריים משתמשים בהגדרת הבלוג בצורה רחבה לצורכיהם.
- הבלוג האישי נתפס כסוג של בית פרטי,אופי הנוכחות בבלוג היא שאלה מעניינת,שכן אין לבלוגר שליטה על מי שקורא אותו.
מי שרוצה שידעו שהוא "ביקר" בבלוג נאלץ להנציח את עצמו בהשראת תגובה.
- "ישרא-בלוג" הוקמה באוגוסט 2001, מאז הקמת נפתחו בה כ-55 אלף בלוגים.
בכל חודש נפתחים כ- 2,000 בלוגים חדשים ו כ-500 נמחקים ע"י הבעלים שלהם.
רוב הגולשים נאלצו לנטוש את "מי בלוג" המתוארת ככפר קטן ועני שבו כולם מכירים את כולם בשביל "ישרא-בלוג" הנחשבת ל"עיר הגדולה והסואנת".
-בבלוגים לפעמים קהילה נוצרת או נעשית על רקע משבר וגם ב "ישרא-בלוג" ניתן להבחין בהתגבשות בעקבות משברים.
- ביוני 2004 הועברה "ישרא-בלוג" לחסותו ושרתיו של פורטל "נענע", בבעלות נטוויזן, וזאת חשפה לראשונה מנגנון התארגנות קהילתית שבראש ובכל בלוג מופיעה פרסומת אחת מטעם נענע, הבלוגרים לא אהבו זאת ופתחו בלוג מחאה נגד המעבר ל"נענע" ונענע נסוגה מתוכניתה באופן חלקי.
- אחד מהתופעות המעניינות ביותר ב "ישרא-בלוג" הוא סגירות הקהילה, סגירות זו באה לידי ביטוי ראשוני בנוהג של בלוגרים לקרוא ולהגיב זה לזה, וכמעט אין השתתפות פעילה של קוראים מחוץ לקהילה.
-בדף הראשי מתפרסמת בקביעות טבלה של "בלוגים שעשו עניין בחודש האחרון".
- כל אחד יכול לפתוח בלוג ב "ישרא-בלוג" אבל מי שאין לו כתובת שם והוא לא דמות עקבית של כתובת דואל גלויה נחשד כמתחזה וזוכה ליחס חשדני ואף עוין.
- בקהילות וירטואליות הענישה החמורה ביותר היא נידוי מהקהילה ואף "חשיפת הזהות האמיתית של הדמות הבדויה".
-"ישרא-בלוג" גיבשה לעצמה נורמות וטקסים למשל נהוג לחגוג יום הולדת לבלוג ולציין באופן חגיגי את כמות הכניסות לבלוג.
-רבים מהבלוגרים מצהירים שהם כותבים למען עצמם ולשם פורקן אישי,מרוכזים בהשמעת המסר שלהם ללא עניין בפרשנות של אחרים לתגובותיהם, לכן מחקרים גילו שאין קשר בין האינטרנט לדמוקרטיה ישירה, למרות הטכנולוגיה אין טכנולוגיה שגורמת בסופו של דבר למישהו להקשיב באמת.
לסיכום:
הבלוגינג הוא מציאות של מאבק תקשורתי ובלוגרים נאלצים לעשות מאמץ רב בתגובות אצל אחרים ובתזמונים המתאימים,כדי שאנשים ייחשפו למסר שלהם.
המסר, מונח תקשורתי בסיסי כל כך, מאותגר ונשחק בתרבות התקשורת החדשה הזאת.
נראה אתכם גורמים לענין אצל קוראים פוטנציאלים...
השבמחק